| Belépés |
 

 
  Untitled Document
 

Dávid és Góliát harca, avagy a hős Kadettek helytállása

A Magyar Veterán Opel Klub felkérést kapott a MAVAMSZ-tól, hogy vegyen részt a HUNGEXPO területén megrendezett 2022. évi AMTS Nemzetközi Autókiállítás és Tuning Show keretében látogatható Classik Automobil Show-n.
Miután Klubunk a meghívás elfogadása mellett döntött, elsősorban azon kellett elgondolkodnunk, hogy mi legyen a mi kiállításunk vezértémája, hiszen a kiállítandó tárgyakat a választott témához kellett összeválogatni. Eldöntöttük, hogy kiállításunkat az Opel valamelyik 2022. évben aktuális évfordulójához fogjuk kapcsolni. Viszont évfordulók között is bőven válogathattunk. Például idén ünnepelhettük az Opel márka megszületésének 160.  évfordulóját. Amennyiben ezt a témát választottuk volna, az Opel történetét reprezentáló gépkocsik mellett kiállíthattunk volna a kezdeteket jelképező varrógépet, kerékpárt, hűtőgépet is, amiből Klubunk rendelkezik példányokkal. De választhattuk volna az Opel motorsport sikereire emlékezést is témaként, hiszen a legendás autóversenyző, Walter Röhrl 40 éve, 1982-ben lett világbajnok, egy Opel Ascona 400-as gázpedálját padlózva. Méltó folytatása volt ez az Ascona sikersorozatának, hiszen 1974-ben Röhrl az Ascona „A” tuningolt változatával már megnyerte a rali Európa-bajnokságot is. Aztán itt volt a Corsa negyvenéves, és a háború utáni Kadett sorozat hatvanéves szülinapja is.
Nem volt könnyű a választás a témák között, de vettünk egy nagy lélegzetet, és úgy döntöttünk, hogy a Kadett széria, háború utáni újjászületését fogjuk megünnepelni a kiállításon. Kételyeink persze voltak. Visszautalva írásunk címére, vajon az Opel kiskategóriás, még a magyar utcaképhez is hozzátartozó autói, fognak kapni bármilyen figyelmet is, a tekintélyes, krómtól csillogó amerikai járműcsodák, a Jaguarok, a Rolls-Royce, a Porsche és Alfa Romeo sportkocsik, vagy egy uralkodónak készült, egyedi igényeknek megfelelően átépített gépkocsi mellett? Nem árulok el titkot, ha elmondom, bizony izgatottan vártuk a kiállításunk fogadtatását. Így utólag jóleső érzéssel mondhatjuk, hogy témaválasztásunk beváltotta a hozzáfűzött reményeket, sőt minden várakozásunkat felülmúlta az érdeklődés.
De hogy is lehetséges, hogy egy hétköznapinak is mondható autókat (egy különlegességet azért beválogattunk, csak annyit mondok: Aero) felvonultató kiállítás ilyen nagy érdeklődést vált ki? A magyarázat talán abban keresendő, hogy az emberek bizonyos tárgyakat nemcsak használnak, hanem érzelmi kötődés is kialakul irántuk. Ezek a tárgyak, közöttük az autók is, az évek múlásával emlékek hordozói is lesznek, olyan emlékeké melyek egyre fontosabbá válnak. A körülbelül harminc éven át, több millió példányban készült Kadett modellsorozat felé, a több évtizede befejezett gyártást követően is, sok-sok ember szeretettel, és nosztalgiával fordul.
A kiállításunk sikerének másik összetevője, a szervező klubtagjaink azon ötlete volt, hogy az érdeklődőknek biztosítsunk versenyzési lehetőséget, tegyünk fel kérdéseket a Kadett modellcsaládra vonatkozóan, és eredményhirdetés keretében díjazzuk a kiosztott kérdőívek legjobb megfejtőit. Ezentúl hozzáférhetővé tettünk egy Opel motort, aminek hengerfejcsavarjait az arra vállalkozóknak minél rövidebb idő alatt kellett kicsavarni, majd becsavarni a helyükre és nyomatékra húzni. A díjazás itt sem maradt el. Jó volt látni a nagy érdeklődést, ami időszakonként sorban állást is előidézett, mind a tesztlapokért, mind a csavarozásért. Szívmelengető volt, amikor még gyerekek, és fiatal lányok is nagy igyekezettel és koncentrációval harcoltak a másodpercekért a szerelés során, vagy siettek az egyes kiállított kocsikhoz, hogy az azokon elhelyezett tájékoztató lapokról leolvassák a kitöltéshez szükséges információkat. A hétvége során közel száz látogató vett részt tesztversenyünkön, és a szerelési versenyen.
Az idei kiállításon nem csak az F pavilonban találkozhattak a látogatók Opelekkel. Szép számmal volt jelen a márka, különféle tuningolt, vagy retro formában. Hattayer Péter klubtagunk jelenlegi, és korábbi Rekordjait is megcsodálhattuk.
A kiállításunk jól sikerült! Ehhez szükségesek voltak a kiállított gépkocsik, és rengeteg szervezőmunka, a kiállítás folyamatos „üzemeltetése”, az érdeklődők kiszolgálása.
Ezúton is szeretnénk köszönetet mondani Dr. Abonyi Tamásnak – Kadett A, Káder Jánosnak – Kadett B Caravan, Kovács Gusztávnak – Kadett B, Ifj. Káder Jánosnak – Kadett C, Hiegl Józsefnek – Kadett C Aero, Arany Józsefnének- Kadett C Caravan, Szabó Dánielnek – Kadett D Caravan, Kovács Jánosnak – Kadett E, gépkocsijaik rendelkezésre bocsátásáért.
Köszönjük Biller István és Klein Gáborszervezők fáradságos munkáját. Köszönet továbbá Nyuzó Gyulának a sok segítségért, a motorért, amit szereltethettünk, és a szép tájékoztató tábláért. A Milwaukee magyarországi forgalmazójának a szerszámokért, és ajándékokért, amivel sokaknak   szerezhettünk örömet. Az Opel magyarországi importőrének, az Auto Wallis Csoportnak, az Opel márkaneves, logós ajándékokért, amivel a kvízjáték legjobbjait jutalmaztuk. Pap Attilának a nívós fényképekért, videóért, Jenei Viktornak, és a Csergő Kft.-nek a támogatásért, és mindenkinek, aki valamilyen formában hozzájárult a kiállítás sikeréhez.

 

 
  Kisfilm >>>>>>>>  
     
 
   
   
   
   
   
         
 
 
 
Home | Hírek | Kapcsolat | Hirdetések | Vendégkönyv | Fotógaléria