|
Érdekességek a KAD modellcsaládban!
A KAD modellcsaláddal kapcsolatban egy tévhitre szeretném felhívni a figyelmet.
A KAD modelleket ismerők között is elterjedt nézet, hogy egy pillanat alatt meg lehet különböztetni egymástól az 1969-1977 között gyártott „B” széria Diplomat modelljeit a „B” széria Kapitän és Admiral modeljeitől, mivel a Diplomat modellek elöl – hátul állólámpákkal, a másik két modell fekvőlámpákkal rendelkezik.
Mindebből az igaz, hogy az állólámpákkal rendelkező modell csak Diplomat lehet, viszont a fekvőlámpás modell is lehet akár Diplomat is.
Mindennek magyarázatához egészen 1970 májusáig kell visszamenni, amikor az Opel kivezette a patinás Kapitän modellnevet, és ettől az időponttól csak Admiral és Diplomat modelleket forgalmazott. Viszont a Kapitän pótlására, az Opel kihozott egy annak felszereltségéhez hasonlító „ erős túlzással fapadosnak nevezhető” Admiral alapmodellt, melyet kizárólag a 2,8 literes 132 lóerős motorral szereltek, és mellette kínálatban megmaradt a korábbi Admiral felszereltséggel egyenértékű modell a 145 vagy 165 lóerős motorokkal (1975-ben a motorok teljesítménye lecsökkent 129, 140 és 160 lóerőre, mivel alkalmassá tették a motorokat az az ólommentes benzin használatára). 1976 áprilisában az Admiral modellnevet már kizárólag az alapmodell számára tartotta fenn az Opel, a jobban felszerelt változatot Diplomat néven forgalmazták tovább. Viszont ezeknek az átsorolt modelleknek a külső megjelenésén nem változtattak, így 1976 áprilisától a Diplomatok között már volt állólámpás és fekvőlámpás modell is. Tehát egy fekvőlámpás modell megpillantása esetén nem zárhatjuk ki annak lehetőségét, hogy az esetleg egy Diplomat is lehet. Egyébként ezek az átkeresztelt modellek szériában kapták a vinyl-tetőt, a halogénlámpákat, a szélvédőbe épített rádióantennát, a könnyűfém felnit, és a belülről állítható visszapillantótükröt.
Dr. Türr István |
|